15 december 2008

Sur, misspepp och trött

Sur: För att det är brist på engagemang från SSU Karlskogas håll. Här är vi, den största aktiva kommunen i hela Örebro Län, och så kan inte en enda person ta sig in till Örebro för att hjälpa till med en manifestation, så där stod jag och Calle.
En kommentar som gjorde mig lite chockad var: "Vad gör det för skillnad om vi är tre eller fem personer som är där?"
Det gör väl all skillnad i världen? Tillsammans är vi starka!

Misspepp: Kanske mest på det som jag skrev ovan. Vissa saker kan verkligen göra en misspepp. Men jag är tillbaka imorrn. Med ny kämparglöd.
Kanske är jag också lite misspepp pga att vissa människor går runt och tror att, bara för att man är arbetslös, inte gör något. Då tar de fel. Jag gör nog mer saker nu är jag gjorde när jag hade skola/jobb. För nu har jag tid. Sen att jag sover länge? Vad har det med saken att göra? Jag kanske jobbar bättre kvällstid? Och måste jag upp på morgonen så går jag väl självklart upp!

Trött: För att det har varit en lång dag.. Full med massa gnäll och elände.

Usch, jag hoppas att i morgon blir en bättre dag trots att jag har en hel del saker att göra då med. Som; öppna hos mamma, arbetsförmedlingen, valberedningen och sen ssu-möte. Lång dag. Men det ska nog bli bra.

God natt / C

Inga kommentarer: