10 januari 2009

En tyst demonstration?

Inte visste jag att det skulle vara det idag. Alltså, jag visste ju att det skulle vara en demonstration, men tyst? Vad fan. Dock förklarades detta med att det var så många olika viljor inblandade i, i vad man skulle och inte skulle skrika, att man inte kunde enas. Då blev det en tyst demonstration istället. Och visst, det är ju bra, något som alla kunde enas om. Men det är synd att man inte fick skrika något. Det hade ju jag sett fram emot.





Här ovan har ni min vän Maja's tal.
Det är tjejer som henne som gör att man orkar när det är jobbigt, som man kan skratta med när man är glad och som man kan prata med om vad som helst.
Detta tal är kort men jäkligt bra! Jag fick läsa det innan och såg då henne framför det när jag läste det för mig själv, men det var ännu bättre i verkligheten.
(Kvaliteten är inte den bästa. Men ni överlever)

Inom en snar framtid kommer också bilder från dagen, och också bilderna från Bommers att dyka upp.

/Caroline

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså seriöst så tycker jag nog inte denna talare är värst bra. Framför allt för att hon inte klarar av detta enkla tal utantill, det är ju inga chockerande nyheter hon kommer med, det räcker med att läsa DN´s förstasida så har man fått med sig det mesta. Okej, Israel är riktiga idioter som dödar civila. Men detta med att dem gör sina grymma attacker i självförsvar är väl ändå inte helt taget ur luften, för i talet nämns aldrig Hamas. och Hamas vore väl ändå vara anledningen till att GAZA i huvudtaget blir attackerat i den utsträckning de gör? Har inte Hamas lika stora krav på vapenvila som Israel? Visserligen har ju inte Hamas's raketbeskjutningar inte alls i närheten skördat lika många civila offer som Israel.