21 januari 2009

Förhöjd hormonnivå?

Kommer ni ihåg att jag var hos Kvinnokliniken i slutet på november förra året?
Jag fick brev från dem idag, och i det stod det att jag hade förhöjd hormonnivå. Och att jag bör kontakta dem för utredning och behandling. Vad kan det betyda?

Jag sökte på förhöjd hormonnivå och fick inte upp så mycket egentligen, men i varenda artikel står det ord som "tumör" och "operation". Hur sjutton ska jag tolka det?

Jag har så mycket frågor just nu, och jag är faktiskt rädd. Tänk om det är något allvarligt?
Jag menar, när jag hör ordet tumör så tänker jag på cancer. Och med tanke på att både mamma och mormor har haft det så finns ju risken.

Nu ska jag duscha och sen åka ner till mamma. Jag måste se vad hon säger. Och sen ska jag ringa och boka tid hos Kvinnokliniken igen.

Ha det bäst där ute!

Inga kommentarer: