07 december 2008

Mysig, rolig och galen helg.

Jag ska berätta om min helg, jag hoppas att du har tid ;)

Måste bara säga att gänget från Sörmland var ett mycket trevligt gäng! Verkligen. Dock fick fem av dem inte en sådan trevlig start på kursen då det blev försenat på grund av ett självmordsförsök. Men tydligen så överlevde personen i fråga så det känns ju bra.

Men för att återgå till helgen.
På fredagen anlände vi vid 18 på centralen i Örebro för att möta upp två tjejer från Eskiltuna, Gabriella och Helin heter de, och sedan gick vi iväg till AK eftersom de andra skulle komma senare.
När alla, utom de övriga fem från Sörmland, hade kommit så hade vi lite lekar och sånt. Ni vet så man lär känna varandra lite bättre. Eller iallafall vågar prata med varandra =) Vi körde någon presentationsövning där man går ihop två och två och så frågar man ut varandra om typ familj, fritid osv och sen samlas alla igen och så får man berätta om varandra. I denna lek är det ju meningen att man ska prata med någon som man inte känner, dock var jag och Casper inne i köket och vi bestämde oss att vi skulle vara med när de andra redan hade bildat par =) Så vi bildade ett eget par och det blev nog den flummigaste presentationen av de alla =) Vi känner ju liksom varandra så vi mest bara flamsade ^^

Vi passade också på att käka och någon timme efter det kom resterande fem och vi fortsatte allt lek. Vi var ju tvungen att lära känna de fem också =)
På kvällen hände det som gjorde denna helg till den bästa på väldigt länge. Rebar trillade in!
Ni anar inte hur glad jag blev över det. Ni som känner mig, och ni som följt bloggen sedan länge vet att Rebar är ett av mina ex. Han är också min första riktiga kärlek. Jag ska berätta mer om honom senare. Om varför vi inte är tillsammans även om vi gillar varandra.

Iallafall, mellan fredag och lördagen sov jag inte alls, förutom någon timme efter frukost, och då vaknade jag pga av frossa. Fan vad kallt det var i det rummet som kursledarna/matlaget sov i. Det kändes som om man var riktigt sjuk alltså. Men det försvann efter ett tag, när man väl kommit upp och rört dig lite. Fått tillbaka värmen lixsom.

På lördagen fick vi lyssna på en föreläsning av en reporter från tidningen EXPO (nej, han var inte redaktör som jag skrev i ett mobilinlägg) Det var väldigt intressant men jag var så trött att jag bara lyssnade på hälften så jag kanske inte kan utala mig så mycket om föreläsningen egentligen.

Usch, det känns som om jag babblar på om ingenting ^^
Jag måste iallafall tacka alla på kursen för en otroligt rolig helg. Och speciellt tack till Casper, Maja och Rebar. Ni är kärlek

Kram C

Inga kommentarer: