28 januari 2009

Inatt jag drömde

Något jag aldrig vill drömma igen.

Jag drömde om min far. Han ska ju flytta ihop med sin nya tjej. Det kommer ni väl ihåg? Men inatt drömde jag att han flyttade ihop med sin fd. sambo som är en riktig satmara.
Jag känner visserligen knappt hans nya brud, men hon verkar okej. Visserligen lite ung för honom men vadfan.
I drömmen så försökte jag få pappa att fatta att han valt fel. Men han lyssnade inte. Till och med min bror försökte men han lyssnade inte där heller.
Jag kommer inte ihåg så mycket men jag minns att de höll på att flytta in i pappas gamla hus. Kanske just för att pappas nya tjej (Lotta) bor i lägenheterna som ligger bredvid huset.
Jag minns att pappas ex (Annika) kastade gammal skit ut på gården och att min syster (Ida) inspekterade huset. Som om de skulle flytta därifrån, men de var påväg in i huset.
Man drömmer konstiga drömmar. I drömmen försöker jag få Lotta att inte fly från det som håller på att hända och istället få henne att försöka visa pappa att han har gjort fel val. Då blir jag hotad med en platssked (väldigt farlig var den i drömmen) av Annika.

Jag tror att det var någonstans där som jag vaknar.
Jag har nog lite ångest över allt detta. Annika var en hemsk människa som var elak mot mig och min bror. Jag antar att drömmen visar att Lotta inte kommer vara den samma. Eller att jag iaf hoppas på det ^^

Vad tror ni det kan betyda?

Inga kommentarer: